Re: [Lista Criptica] Diseño merchandaising

Author: doppel
To: Criptica - Llista de debat
Subject: Re: [Lista Criptica] Diseño merchandaising
Hola, jo també voldria fer una sèrie de comentaris al respecte d'aquesta
nova proposta, que en qualsevol cas em sembla molt millor que l'anterior
gràficament parlant (pel que sembla, la sessió de disseny va ser
productiva per tots, de la qual cosa me'n alegro molt). Crec que ara
podem treballar i anar afinant a partir d'una base que em sembla prou
bona. De manera que, abans de res, l'enhorabona i agraïments als i les
grafistes.

1. Complementant-me amb l'Elkon Fad (i responent per a que no ho hagi de
fer algú altre): crec que a la sessió de disseny (jo no hi vaig ser, de
manera que no ho puc assegurar) de fa un parell de setmanes ja es van
discutir moltes d'aquestes coses que comentes, malgrat no sé si van
quedar del tot tancades o encara queden alguns dubtes a resoldre (per
exemple, quins aspectes concrets de la nostra imatge corporativa tocaràn
o sobre el tipus de plataforma o canal des d'on difondre'ns amb aquest
nou grafisme -- en aquest cas, el resultat ha agafat la forma de
tríptic, que personalment no sé fins quin punt és compatible amb l'estat
actual de les finances de l'associació (les impressions a color són
cares). En qualsevol cas, cal tenir en ment (com diu l'Elkon Fad al seu
apartat #2) que al cap i a la fi sou estudiants que esteu realitzant un
treball i que potser us trobeu molt limitats pel que fa al temps, el
format i la plataforma, cosa que explicaria la nostra manca de
participació al projecte (malgrat que per nosaltres com a associació
sigui desitjable, perquè som els qui l'acabariem aprofitant). Però
l'ideal, coincideixo amb l'Elkon Fad, seria reunir-nos (com a mínim, una
vegada o dos més) per aclarir fins quin punt nosaltres podem aprofitar
la feina que vosaltres heu de fer (i ajudar-vos en aquest procés, si
voleu o el temps us ho permet). [Afegit posteriorment al text: acabo de
llegir la resposta del Javier i entenc que ja hagueu acabat amb el
treball, de manera que personalment crec que no us podem demanar més del
que ja heu fet].

2. Com a resultat d'aquesta manca de comunicació (per exemple), ni
l'Elkon Fad ni jo (com a mínim) sabem segur si teniu o no pensat fer un
redisseny del logotip de l'associació, tot i que va ser una de les
principals qüestions que es van posar sobre la taula quan mesos abans es
va parlar de realitzar feina de grafisme (jo segueixo pensant que cal
fer-lo). Però en aquesta part del procés, jo estic en desacord amb
l'apartat 4 de l'Elkon Fad (vers la necessitat de coherència i
d'utilitzar únicament eines de disseny lliures) perquè el resultat
(qualitativament parlant) no és comparable, per greu que em sàpiga. Crec
que una contradicció és acceptable aquí (si vols, pensa que no forma
part de les eines que nosaltres promovem com a associació, sinó una
d'campanya amb l'objectiu d'arribar al major nombre de gent possible).
[Afegit posteriorment al text: entenc que la col·laboració es limita
doncs al tríptic, i no al logotip].

3. Parlant del contingut del tríptic com a tal: a mi el text sí que em
sembla prou bo (del contrari, m'hauria manifestat en contra). Però
caldria fer algunes modificacions secundàries a nivell d'ortografia i
gramàtica: al primer paràgraf, crec que en català no son "empreses
monopolistes", sinó "empreses monopolístiques". Al segon paràgraf, en
comptes de "i, finalment", seria millor canviar-ho per "també
informar-les a com protegir-se....". També cal canviar "xifratge" per
"xifrat". I millor canviar "dades emmagatzemades" per "les dades que
emmagatzemem" (però mireu abans si la conjugació del verb és bona, si us
plau). Al tercer paràgraf, millor començar així: "Malgrat tot aquest
procés...". I millor canviar "pla digital" a "àmbit digital". Finalment,
canviar "tràfic" per "trànsit". Però si necessiteu més coses per afegir,
podeu mirar al nostre blog (criptica.org) el post "Allò tècnic també és
polític" i copiar paràgrafs literals, crec que s'inserta bastant a la
filosofia d'aquest text. D'altra banda, (important!) cal justificar el
text! I afegir el compte de Twitter @CripticaOrg com a forma de contacte.

4. Pel que fa a l'estructura del tríptic, tinc una cosa que no m'acaba
de convèncer: que el text no quedi a dins, sinó darrere del mateix.
Entenc que la representació del trànsit d'Internet agafi sentit quan
obres el tríptic, però crec que és més important que quan l'obris surti
el text i no el dibuix. En aquest cas simplement, els intercanviaria les
posicions. I pel que fa al dibuix com a tal, canviaria "NSA" per
"Serveis d'intel·ligència" i "Usuaris Telefonia" per "Usuaris
malintencionats".

Gràcies per tot!