Re: [Lista Criptica] matrix.org té bona pinta

Author: Ivan Vilata i Balaguer
To: list_criptica
Subject: Re: [Lista Criptica] matrix.org té bona pinta
Dhole (2016-08-15 14:39:06 +0200) wrote:

> Jo fa temps que tinc pendent mirar-me mes a fons aquest projecte! Te
> molt bona pinta perque ofereix un framework generic per intercanviar
> missatges entre nodes que estan connectats a servidors federats de
> forma coherent. Es un tradeoff entre decentralitzacio total (com ToX)
> i tenir servidors que enruten els missatges (Signal). Potser al final
> es la solucio mes viable, perque no carregues tant els participants, i
> sempre tens la opcio de montar-te el teu server i federar-lo. […]

Sembla que Matrix no ha parat d’avançar, amb programes client complets i
usables (sobre tot per a mòbil) podria ser una opció molt viable. Al
[Decentralized Web Summit](http://www.decentralizedweb.net/) van fer una
xerrada llampec per a posar la gent al dia (sessió B del 9 de juny,
primera xerrada del vídeo).

Un altre sistema P2P molt interessant amb una implementació que avança
poc a poc és [Briar](https://briarproject.org/)
([presentació](https://www.youtube.com/watch?v=Dr42vZIoGqM)).

Salut,

--