Re: [Lista Criptica] Predictive World

Author: jdelgado
To: Criptica - Llista de debat
Subject: Re: [Lista Criptica] Predictive World
"És aberrant com de sodomitzada està la comunitat científica,
condicionada sempre a estudiar només allò beneficiós per als poderoros"?
:-)

Bé, és la comunitat científica qui va demostrar que la Frenologia de
principis del s.XX (semblant al que es vol fer ara) era una solemne
tonteria. Ha estat la comunitat científica la que va demostrar que ser
homosexual no és estar malalt (tal i com, fins els anys 70, consideraven
els psiquiatres). Ha estat la comunitat científica qui va desprestigiar
i desautoritzar la Sociobiologia. Ha estat la comunitat científica qui
ha desmuntat arguments en funció dels quals es justificaven diferències
socials basant-se en diferències racials. Ha estat la comunitat
científica que ha demostrat que els intents de discriminar grups humans
per raons biològiques estarà sempre mal fonamentat. Cal que continuï?

Aquest llibre és de 1984 https://en.wikipedia.org/wiki/Not_in_Our_Genes
Ja fa temps que la comunitat científica lluita contra la discriminació.

No generalitzem. Els principals arguments per evitar la marginació
basada en trets físics (un dels arguments preferits per no treure a la
llum els origens socials de tota marginació) han estat sempre basats en
les troballes de la comunitat científica, és a dir, la ciencia. En quina
altra cosa es podrien basar?

Tot aquest tema de la discriminació, que ara s'argumenta basant-se en el
big data i el machine learning, no són més que les tonteries de sempre
vestides amb els vestits de moda. No aniran en lloc. Això sí, els de
sempre intentaran fer "objectives" les diferències socials que els
beneficien. Que es digui que alguna cosa és "científica" no la
converteix en científica. Intenten legitimar-se amb el discurs de "la
veritat", que avui dia és el de la ciència.

--
Salut!

Jordi Delgado

Computer Science Department - Universitat Politècnica de Catalunya
Campus Nord, Omega building,
Office S115 c/Jordi Girona Salgado, 1-3
08034 Barcelona, Spain.
Phone: +34.93.413.40.18