Re: [Lista Criptica] "The Critical Engineering Manifesto"

Author: Dhole
To: Criptica - Llista de debat
Subject: Re: [Lista Criptica] "The Critical Engineering Manifesto"
On 16-08-17 08:47:06, doppel wrote:
> Un petit text (no gaire ben traduït, pel meu gust) sobre les tasques de
> l'enginyeria crítica avui.
>
> [English version: https://criticalengineering.org/]
>
> [...]

Molt interessant! Gàcies per compatrir-ho doppel.

Em sembla interessant fer dos reflexions. Per un cantó si ho apliquem a
la criptografia veurem que part del manifest es podria interpretar com
el manifest del moviment cypherpunk. I per l'altre, segurament més
interessant, es pensar en les xarxes socials i com aquestes modelen la
forma de pensar de la gent.

He tingut varis debats sobre la privacitat en les xarxa socials i un
arugment recurrent es que si la gent les usa està d'acord amb cedir la
seva privacitat, i que ells mateixos trien usar la xarxa social. Jo no
ho veig així, ja que les xarxes socials manipulen a la gent perquè
comparteixi tanta informació privada com sigui possible, i en aquest
sentit la persona perd llibertat ja que pot no ser conscient de totes
les conseqüències.

Bé, jo volia compartir un articule super interessant que vaig llegir fa
un temps, sobre tècniques que usen les aplicacions per a manipular la
psicologia de la persona per a que actui de certa forma. Us recomano
molt llegir-lo!

https://medium.com/swlh/how-technology-hijacks-peoples-minds-from-a-magician-and-google-s-design-ethicist-56d62ef5edf3#.2iq0bzup2

--
Dhole