Re: [Lista Criptica] Tox no és tan descentralitzat

Author: Dhole
To: Criptica - Llista de debat
Subject: Re: [Lista Criptica] Tox no és tan descentralitzat
On 16-05-16 18:14:51, Elkon Fad wrote:
> Com alguns sabreu, estic investigant sobre Tox. Ens podem passar les id per privat si voleu. Com que encara no entenc com funciona, he estat investigant.
>
> Els problemes: bootstrap, noms, missatges offline i clients mòbils que fan servir relays. Algunes són funcionalitats clarament opcionals, i altres semblen incrustades.
>
> No he llegit tota la discussió encara, però està molt interessant: https://github.com/irungentoo/toxcore/issues/1398

Doncs jo vinc a contrarestar aquesta critica:

1- Bootstrapping

Es molt dificil (per no dir impossible) fer un sistema descentralitzat
sense usar boostrapping, i per tant, usar uns nodes fixes d'entrada.
Per exemple, Tor ho fa amb els 10 directory authorities que te, que
estan incrustats en el codi font del client de Tor [1]. No se si
existeix alguna alternativa a donar uns punts d'entrada a la red fixos.
A mi nomes se'm va acudir una vegada que es podrien trobar nodes per
entrar a la red provant explorant el tot el rang public de IPv4, de
forma aleatorietzada. Amb una conexio acceptable i uns quants nodes
actius (per exemple 100k), no seria una idea descabellada. L'unic que
hi ha qui considera una conexio a una maquina aleatoria una mica
invasiu.

A banda d'aixo, el fet d'usar bootstraping no hauria de fer la xarxa
menys segura, ja que les comunicacions van xifrades end-to-end.

2- Noms

Com diu el fil, es opcional. Jo no ho he usat mai, sempre he usat el
Tox ID. Com comenten, hi ha una alternativa que si es descentralitzada:
namecoin.

3- Missatges Offline

Sembla que encara no esta implementat, i sera opcional. Estaria molt be
treballar en una opcio descentralitzada, pero reconec que es una feina
molt dificil.

4- Clients mobils

El simple concepte d'un telefon mobil fa molt dificil la implementacio
usable d'un sistema descentralitzat. Penso que es tracta d'un tradeoff
aqui. Personalment penso que els telefons mobils desempoderen
brutalment les xarxes descentralitzades, perque la unica forma de
participar-hi usablement es en el model classic de client i servidor.
La gent te tarifes de dades, i per tant no vol enviar mes dades de les
necessaries. La gent vol que la bateria duri, i per tant els mobils es
posen en idle sempre que poden, esperat-se a un avis exterior per
despertar-se.

Aixi que com a conclusio, jo diria que al usar Tox en un ordinador estem
realment en una xarxa descentralitzada de missatgeria instantania.

fadelkon, em sembla que et passaras hores i hores llegint flamewars als
issues del github de Tox. Hi ha hagut moltissimes discussions en la
historia d'aquest projecte.

[1] https://gitweb.torproject.org/tor.git/tree/src/or/config.c#n902

--
Dhole