[Lista Criptica] Taller doble a principis de maig

Author: Elkon Fad
To: Críptica
Subject: [Lista Criptica] Taller doble a principis de maig
Bon dia!

Em disculpo abans per la falta de previsió, tinc molt poc temps lliure últimament i em costa dedicar-vos temps.

Vaig acordar de fer un taller des de Críptica (curset més aviat) de 8h en total, repartides en dos divendres: el proper dia 6 i el següent, 13, i de 17 a 21h tots dos dies. Serà tancat en el sentit que no s'ha anunciat en públic i està destinat a diversos col·lectius activistes que es coneixen, així que serà un entorn de confiança per ells. S'encarreguen de reservar el lloc i tota la logística associada.

Calculem unes 20 persones d'assistència, així que per anar bé, molaria que fóssim unes sis persones d'organització per donar suport tècnic, anar ajudant mentre s'instal·len i proven les eines. No cal saber-ne gaire ni ser capaç de fer una classe magistral, si ja has provat algun cop el Tails o t‘has fet una clau PGP és suficient per ajudar algú que no ho ha fet mai!

El programa està per refinar, però la idea és explicar una mica com funciona internet (proveïdores de connexió, serveis al núvol, xarxa local) per poder instal·lar una paranoia fonamentada i fitada. Com a resposta, xifratge local i de comunicacions, i Tor per anonimat a la xarxa. Presentem tails com a pedra filosofal de l'eterna privacitat, la instal·lem i la fem servir. Molt important explicar també contrasenyes i keepass, tracking/fingerprinting/big data/, i exemples de programes europeus i americans d'espionatge civil. Si pot ser hauríem de parlar també de mòbils.

També hauríem de parlar dels pendrives, que no en tenim ara mateix.

Qui pot i vol venir? Concretaré el lloc per privat, que aquesta llista és pública.